Monday, November 5, 2012

::: Pembaharuan lesen kereta :::

Assalammualaikum :)

Hari ini pegi Jabatan Paling Jauh (heh) untuk renew license aku yang dah luput pada 30 Oktober yang lepas..hehehe..a week after baaru renew yerr...pecah la tembelang driving keta dengan lesen dh luput utk beberapa kali..beberapa kali saja okey sebab syukurlah sebab my bro ada di Kuching for the whole week, so ada la org yg drive sementara menunggu kesempatan utk renew license..hehehe...

Jadinya, hari ini bersama kak Nab aku kluar lebih awl dr ofis utk bergegas ke JPJ yang letaknya di Batu 10 (ke batu 13?) untuk menyelesaikan urusan hamba yg tertangguh seminggu kerana kesibukan yg entah apa2..hahaha...(tp mmg busy pung)...

Lewat juga la sampai ke JPJ..dlm 1245 mcm tu la..then pg ambik nombor giliran..nombor giliran aku is 1351 n during that time nombor yg runnung is 1298 kalau x silap la...mak aiiii...lamanya kena tunggu kannn...masa menunggu tulis kat nomnor giliran tu pulak 52 minit..wah2..x lunch la alamatnye yerrrr....Erm, selalunya kalau aku nak renew license ni aku guna kabel la..aku kenal sorang kakak yg jaga kaunter tu, Kak Fathia namanya..tp hari ini dia xda..so, kena tunggu giliran la jawabnyerr...

Tapi, yg menariknya la kan..servis dia cepat...xsampai 52 minit pun kena tggu..giliran aku tiba dlm pukul 120 mcm tu la...hehehe...kejap je renew nie..xsampai 5 minit...


*yang gmbar tudung pink lesen lama, yg tudung hijau baru :)*

Tarikh luput lesen aku yang terbaru is 28 Mac 2014..Tarikh ikut tarikh birthday yerr..hehehe..So, ada setahun lebih legi masa utk renew lesen lagi..hehehehe...

Baiklah, sampai sini sahaja dulu yer..nanti akak update lagi..hahaha...

BTW, lupa nak cakap..aku n kak Nab sempat jer lunch..tp tapau pegi SugarBun je la..then mkn kat ofis..hehehe :)

~Wassalam~

Bubbye :)

4 comments:

  1. Kak zee... bukan renew lesen dapat kat post opis ka??? perlu ke JPJ ka kak zee??? Jauh nyaaaa~~~ (-_-)

    ReplyDelete
  2. aok..dpt kat pos opis tp xda gmbr..x best..mun tuka jat jpj bok da gambar..heeeeee~~~

    ReplyDelete
  3. eeee.... ngegeh mok gambar2 juak ktk yaaa.... heheheh~~~ kmk tahun depan baru renew... Xda P gk... ngehngehngeh~~~~ =P

    ReplyDelete
  4. hahaha..mesti..da gambr bok mcm lengkap jak lesen ya...hihihi..yah,xlamak gik da lesen competence ktk..boh ktk drift indah mun dh da lesen ya kelak ah...hihihihih

    ReplyDelete