Monday, March 19, 2012

Belajar buat chart..hehehe..

Assalammualaikum...

Hari ni kena buat monthly report (as usual) and in the report kena attach sekali statistik isu students for this month..hehehe (chart tu xpayah buat sebenarnya, tapi aku sendiri yg gatal nak buat)..hehehe...TAPI...masalah yang dialami ialah saya ini "SANGAT PANDAI" guna Excell untuk buat chart..hahaha..cuba punya cuba, tak juga jadi..last2 fed up lah jugak aku..Then, apa yang aku buat? Give up?NOOOOOO...

Then, aku pun mencari resolusi dengan meminta pertolongan daripada kak Hazla. Kak La cakap dia pun dh lama xguna, tp dia try jugak la ajar aku tadi..Last2, dia pun give up...Dia telah merujuk diriku kepada Zateel..Hahahaha...Yess..Alhamdulillah, Zateel menjadi penyelamat. Tapi dia ajar aku buat chart guna power point bukan excell. Takpa, asalkan senang nak buat, aku okey jak..hahaha...Setelah menimba ilmu daripada Zateel, akhirnya berjaya juga chart aku tadi..nak tengok hasilnya????kejappp yeee...




haaa...nampak simple, tp percayala, memang simple pun buat kalau guna Power point..ngeeee~~~Kalau guna Excell pulak aku xtau la brapa lama boleh siap..Bagi yang terer guna Excell ni memang as Easy as ABC...Tapi, xpa, at least I learned something new today (new kaa)hahahaha...TQ Zateel..heeee~~

Baiklah, sekian :)

~Wassalam~

No comments:

Post a Comment